Fri frakt
Rask levering
NYKUNDE RABATT!
Angi kode: NYKUNDE i kassen
20% rabatt for studenter
Bruk rabattkode: studere

PROTEINNO Organisasjonsnr: 922 389 748

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra www.protein.no til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.protein.no er bare tilgjengelig på norsk.Betingelsene nummereres fortløpende ved endringer, og det vil informeres om hvilken versjon av salgsbetingelsene som gjelder for din bestilling via web-link i din ordrebekreftelse. Er du under 18 år kan du bare handle på oppkrav eller forhåndsbetaling, eller betale ved levering. Du kan også få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg. Det leveres kun til Norge, Svalbard, norsk kontinentalsokkel og andre fjerntliggende norske områder. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerett loven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS).

1. PRISER

Samtlige av våre priser inkluderer merverdiavgift (moms) som har følgende satser:

  • Kosttilskudd / mat 12%
  • Annet 25%

Eventuell fraktkostnad kommer i tillegg, avhengig av hvilket fraktalternativ du velger ved bestilling. Produktbildene på hjemmesiden garanterer ikke varens eksakte utseende og tilstanden på gjenstanden er gjengitt. Vi reserverer oss for eventuelle feil i produktinformasjonen og forbeholder oss retten til å endre produktinformasjon og priser uten foregående varsel. Vi forbeholder oss retten til å justere prisene våres i ettertid for kvalifiserte kostnadsøkninger på grunn av force-majeure stressede forhold som krig, streik eller myndighetshandlinger som vi ikke kunne forutse.

2. BESTILLING & BETALING

Bestillinger fullføres i kassen hos PROTEIN.NO. Betalingen skjer trygt og sikkert gjennom Klarna. I kassen kan du velge mellom flere betalingsmetoder som faktura, delbetaling, kortbetaling, direkte betaling, forskuddsbetaling.

2.1 FAKTURA VIA KLARNA
Når du velger faktura på PROTEIN.NO, gjelder Klarnas kjøpsbetingelser. Disse finner du ved betaling. Noen ganger har vi kampanjer der vi tilbyr ekstra lang betalingstid uten ekstra kostnad, for eksempel jule- og sommerkampanjer. Disse aktiveres etter at kjøpet er godkjent.

2.2 ÅPENT KJØP, RETURER OG ANGRERETT
Som kunde har du alltid 14 dagers angrerett i henhold til avstand og hjemmesalgloven. Du kan alltid angre kjøpet ved å kontakte oss og returnere varen. Du har alltid en 14 dagers pengene tilbake-garanti som kunde hos PROTEIN.NO. Vi sender betalingen direkte tilbake til bankkontoen din. Refusjon tilbys til produktets fulle verdi. En betingelse er imidlertid at varene er ubrukte og uskadet for at retten til retur kan brukes. Hvis produktet ikke er i uendret tilstand, kan det hende vi gjør et prisfradrag som tilsvarer verditapet til produktet. Vi er ikke forpliktet til å tilbakebetale for mat eller produkter som er åpnet.

Angrer du på kjøpet?
Du kan alltid angre kjøpet ved å kontakte oss og returnere varen. Forsikre deg om at du har ordrenummer tilgjengelig. PROTEIN.NO skal bekrefte at returen er tillatt og at angrefristen ikke er passert før varene returneres. Vi anbefaler at returen skjer via PostNord. Kunden er ansvarlig for returkostnader i henhold til postens portosatser og er ansvarlig for varene til de er levert til oss. Retur kan ikke sendes som postforsendelse eller gratis levering.

Vær oppmerksom på at mat er unntatt angreretten og ikke kan returneres. Les mer om våre vilkår for åpent kjøp, retur og angrerett her.

2.3 KLARNAS KJØPERFORSIKRING 
Hos oss handler du alltid enkelt, raskt og risikofritt via Klarna. Alle kjøp har Klarnas kjøpsforsikring slik at du som forbruker skal føle deg trygg når du handler hos oss. Som kunde hos oss har du alltid et 14-dagers åpent kjøp og gratis retur på alle uåpnede produkter i henhold til våre returbetingelser.

Angreretten gjelder uåpnede produkter. Kontakt oss med ordrenummeret ditt, så sender vi deg en returseddel. Varene må returneres uåpnet i originalemballasje og i sin opprinnelige stand for mulighet til retur. Du er ansvarlig for å returnere varene i riktig stand. Når vi har mottatt returen din, vil beløpet bli justert (vanligvis innen 1-5 virkedager). Hvis du ikke er fornøyd med produktet og vil bytte til et annet, er det selvsagt mulig så lenge emballasjen er uåpnet.


2.4 RABATTKODER / GAVEKORT
* Det er ikke mulig å kombinere flere rabattkoder / gavekort i samme bestilling.
* Rabattkoder kan ikke kombineres med pakker eller allerede nedsatte produkter. Alle rabatterte produkter har allerede maksimal rabatt. Dette fungerer bare hvis du har en verdisjekk.
* En rabattkode kan ikke legges til etter at en ordre er gjennomført.

Falske ordre og svindelforsøk blir politianmeldt. Alle ordrene våre er IP-logget.

3. ORDREBEKREFTELSE
Når vi har mottatt bestillingen din, sender vi en ordrebekreftelse via e-post. Denne inneholder fullstendig informasjon om bestillingen din. Hvis du finner noe galt, ønsker å kansellere eller vil endre bestillingen din, vennligst kontakt oss umiddelbart med ordrenummeret ditt.


4. LEVERING

✔️  Fri frakt
✔️  1-3 dagers levering

Du vil ha rask levering. Fri frakt. Sporbart. Våre fraktpartnere garanterer det.

 



Hva er leveringstiden?

Vi opererer med raske leveringstider. Vi leverer din bestilling innen 1-3 virkedager. I Oslo og omegn, vil det som oftest ta én dag.

Kan jeg spore min pakke?

Alle bestillinger kan spores. Du får en mail når pakken din blir sendt, denne vil inneholde en sporingslink. Du vil også motta en SMS når pakken din er fremme.

Om jeg bestiller nå, når blir min pakke sendt?

Alle bestillinger før 16.00 blir sendt samme dag. Bestillinger etter vil bli sendt påfølgende dag.

Hvilke land sender dere til?

Vi sender pakker til hele Norge. Vi sender også pakker til Sverige, Danmark og Finland.

Jeg har lagt inn en forhåndsbestilling, når sendes min pakke?

Når du legger inn en forhåndsbestilling, er alltid datoen når pakken din vil bli sendt oppgitt, før du legger inn bestillingen. Hvis et produkt er forhåndsbestilt, vil ikke pakken sendes inntil alle produktene er på lager. Du kan imidlertid plassere to ordrer hvis du vil at varene på lager skal sendes raskere, eller kontakte oss for å be om å sende produktene som allerede kan sendes.

Hvor sender dere pakken min fra?

Vi har varelager i flere land. I Norge, Sverige, Finland og Danmark. Pakken din blir sendt slik at du får pakken din raskest mulig.

 

Vi forbeholder oss retten til opphørssalg og for eventuelle prisfeil som kan oppstå. Hvis det oppstår en mulig feil på lagerbeholdningen og vi ikke klarer å levere hele bestillingen din, vil vi levere varene på lager og kreditere bankkortet / fakturaen din med utestående saldo gjennom Klarna. Vi forbeholder oss retten til å nekte levering av alle produkter på grunn av prisendringer og lagersituasjon. Alle oppgitte leveringstider bør anses som foreløpige.

5. UHENTEDE PAKKER / OPPBEVARINGSTID
Vi står for frakten til deg. For et grønnere Norge belastes uhentede pakker 299 norske kroner da vi ønsker å spare miljøet og ikke konsumere kartonger, plast og eksos unødvendig. Forsendelsen din vil normalt forbli på postkontoret i minst 14 dager. Hvis du ikke henter pakken din i løpet av disse dagene eller nekter å hente den, vil den bli returnert til oss. Dette gjelder også for bestillinger der du har oppgitt feil adresse. Så vær nøye med bestillingen din, og bestill bare produktene du ønsker og til riktig adresse.


6. REKLAMASJONER
Hvis pakken er skadet ved levering, må du kreve reklamasjon direkte på utleveringsstedet.

Klager på skadede pakker kan gjøres direkte hos PostNord eller hos DHL

Hvis noe er galt med produktet ditt, kan du kontakte oss umiddelbart sånn at vi kan løse problemet så fort som mulig. Vær spesifikk og ikke glem å oppgi ordrenummeret.



7. GJELDENDE LOVER OG TVISTER
Tvister bør først og fremst løses i enighet etter diskusjon med PROTEIN.NOs kundeservice. Hvis en tvist ikke kan løses etter avtale med PROTEIN.NOs kundeservice, kan du som kunde kontakte Forbrukerrådet, som du kan finne mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no. Du kan også sende inn en klage direkte gjennom EU-kommisjonens tvisteløsningsplattform, som du finner på http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Hvis du sender inn en klage via denne plattformen, vil saken din automatisk bli videresendt til det aktuelle tvisteløsningsorganet, som deretter vil kontakte oss og prøve å løse tvisten utenfor retten. IVed eventuell tvist følger PROTEIN.NOs avgjørelser fra Forbrukerrådet eller det tilsvarende EU-organet. Tvister om tolkning eller anvendelse av våre vilkår skal tolkes i samsvar med norsk lov og vil til slutt avgjøres av den  norske domstolen.



8. PERSONOPPLYSNINGER
Hva samler vi inn og hvorfor?
Når du gjennomfører et kjøp på PROTEIN.NO, samler vi inn nødvendig informasjon for å fullføre avtalen vår med deg og gi deg best mulig service, for eksempel for å sende en pakke, fakturering og betaling. Da trenger vi: Navn, adresse, e-post, telefonnummer, IP-adresse, hvilke produkter du vil kjøpe osv. Hvis du velger å betale via Klarna, lagrer Klarna også personnummeret ditt.

Vi er  personopplysning-ansvarlige for behandlingen av personopplysningene som alle våre kunder sender til oss i samsvar med personopplysningsloven (1998: 204) (PUL) og GDPR. Vi vil aldri videredele informasjonen din med noen uautorisert parter eller videreselge den til en ekstern part. Du kan når som helst kontakte oss for å be om korreksjon eller sletting av informasjonen din, ellers blir kjøpsdataene lagret foreløpig så lenge det er et juridisk grunnlag, et dokumentert formål for behandling eller et pågående brukerforhold. Vi lagrer normalt kundeinformasjonen din i maksimalt fem år fra den siste kundekontakten. Vi lagrer imidlertid informasjon som kreves av regnskapsloven i opptil åtte år. Det er kontinuerlige rutiner for å sikre at vi ikke lagrer unødvendige personopplysninger og at vi minimerer lagringstiden så mye som mulig. Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillinger som inneholder uriktig personlig informasjon eller der kunden har betalingsanmerkninger.

Høy sikkerhet og konfidensialitet overholdes ved all håndtering av personopplysninger. Vi bruker industristandarder for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon sikkert, f.eks. SSL / TLS. Vi kan dele informasjon med potensielle kjøpere hvis vi selger hele eller deler av virksomheten eller ved en fusjon.

Opplysninger som samles inn ved personlig kontakt
Når du kontakter PROTEIN.NOs kundeservice via telefon, e-post, messer eller chat, kan vi lagre den personlige informasjonen du gir oss. Dette gjøres for å svare på spørsmålene du har, og for å hjelpe deg med saken din. Dette kan for eksempel inkludere informasjon om bestillingen din, navnet ditt, e-postadresse eller ordrenummer. Hvis spørsmålet ditt angår en klage, behandler vi informasjonen din for å oppfylle våre forpliktelser i henhold til gjeldende forbrukerlov. Vi gjør dette på grunnlag av det juridiske grunnlaget som er basert på vår kjøpsavtale med deg.

Dine opplysninger
Informasjonen du gir om deg selv blir brukt av oss og våre partnere for betaling, levering og med det formål å opprettholde et godt kundeforhold gjennom sosiale medier, kataloger, DM, SMS, e-post og til andre markedsføringsformål. Du kan når som helst kontakte oss for å be om rettelse eller sletting av informasjonen din. Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke til mottak av nyhetsbrev, kampanjer og tilbud ved å kontakte kundeservice eller bruke avmeldingslenken i hvert nyhetsbrev.

Dina personopplysninger 
En gang hvert kvartal har du rett til å se hvilke personopplysninger som er lagret hos PROTEIN.NO kostnadsfritt, du kan også be om å få de slettet. For å få tilgang til den personlige informasjonen vi har, eller be om at informasjonen din blir slettet, må søknaden din være skriftlig, inneholde personnummer og være signert av deg med bilde på legitimasjon. Deretter sender du søknaden din til PROTEINNO, Postboks 4691 Nydalen, 0405 Oslo. Informasjonen eller bekreftelsen på sletting sendes uten unødig forsinkelse til din e-post som skal skrives ned i søknaden din. Hvis du vil melde deg av nyhetsbrev via for eksempel e-post eller SMS, kan du alltid bruke avmeldingslenken i alle kampanjer, tilbud og nyhetsbrev vi sender til deg.

Noen ganger krever regnskapsloven at vi lagrer noen data som ikke kan slettes, så vel som data som er nødvendige for at PROTEIN.NO skal kunne oppfylle sine forpliktelser, ved for eksempel reklamasjoner. 

For oss er det viktig at du føler deg trygg. Hvis du føler at vi behandler dine personopplysninger feil eller på en gal måte, er du velkommen til å kontakte oss. Du har også muligheten til å sende inn en klage til Integrity Protection Authority, som er myndigheten som overvåker behandlingen av personopplysninger.

PROTEIN.NO forbeholder seg retten til å gjøre endringer i denne personvernpolitikken når som helst i den grad det er nødvendig for å unngå forstyrrelser eller oppfylle nye juridiske og tekniske krav. Alle endringer i denne personvernregelen vil bli lagt ut her.


9. OM INFORMASJONSKAPSLER (COOKIES)
PROTEIN.NO bruker informasjonskapsler. En cookie er en liten tekstfil som er lagret på datamaskinen din som inneholder informasjon og er nødvendig for å følge med på hva du har i handlekurven. Vi bruker såkalte sessioncookies for å kunne tilby nettbutikk-tjenesten, og nettleseren din må godta informasjonskapsler for at du skal kunne legge varer i handlekurven. Hvis du ikke tillater lagring av informasjonskapsler, kan du deaktivere funksjonen ved å gå til "innstilling" i nettleseren din. Vi deler også analysedata gjennom tredjeparts markedsføring og webanalyser for å forbedre tjenestene våre gjennom Facebook og Google. Vi registrerer ikke informasjon om besøkendes IP-adresse, derfor kan informasjonen om deg aldri kobles til identiteten din. Du har rett til å kreve Facebook og Google for all informasjon de har om deg, samt retten til å be om korreksjon eller sletting av informasjonen din.